İMOP / KULLANICI ARAYÜZÜ NEDİR?
İMO`nun üyelerine yönelik sunduğu, üyenin İMO kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaparak kullanabileceği bir hizmettir. Üyelerimiz https://imop.imo.org.tr/uyelogin/ adresinden şifreleri ile giriş yaparak:
- Odada kayıtlı bulunan iletişim, nüfus, eğitim bilgilerini
- Oda tarafından aldığı ödül ve ceza bilgilerini
- Üye aidat ödentilerini
- Aldığı Meslek İçi Eğitimlerini
- Merkez Yapı Denetim Komisyonluğu Başkanlığında bulunan Yapı Denetim Sisteminde Kayıtlı
Şantiye Şefliği, Denetçi ve Kontrol Elemanı kayıtlarını
- Bilirkişilik Kayıtlarını ve Kamu Bilirkişilik/Yenileme Belgelerini
- İTB Tescil durumunu
- Ruhsat Bilgilerini
- LPG Otogaz İstasyonu / Dolum Tesisi Sorumlu Müdürlük kayıtlarını takip edebileceklerdir.
- İMO tarafından yaptırılan Sigorta Poliçelerini görüntüleyebilmektedirler.
Ayrıca:
- Aidat ödemelerini kredi kartı veya banka kartı ile peşin veya 9 taksite kadar 3D güvenlikli olarak yapabilmekte
- Oda belgelerini Elektronik İmzalı olarak alabilmekte
- Statik Proje ve Geoteknik Proje Başvurusu yapabilmekte,
- Proje Belgelerini Elektronik İmzalı alabilmekte,
- Nüfus, İletişim ve Eğitim Bilgilerini güncelleyebilmekte
- Üye Nakil Başvurusu yapabilmektedir.
İMOP / KULLANICI ARAYÜZÜ KULLANICI ADI VE ŞİFREMİ NASIL ALABİLİRİM?
Üyelerimiz Kullanıcı adı ve şifrelerini http://www.imo.org.tr/uyeol.php web sitesinden form doldurma işleminden sonra cep telefonlarına gönderilecek mesaj ile edinebileceklerdir.
Üyelerimizin sisteme ilk girişlerinde şifrelerini değiştirmeleri ve güvenlik açısından küçük harf, büyük harf ve rakamlardan oluşan bir şifre oluşturmaları önerilir.
ŞİFRE TALEP FORMUNU DOLDURDUM FAKAT BİLGİLERİM GÜNCEL DEĞİL NE YAPABİLİRİM?
Girdiğiniz bilgiler sistemimizdeki bilgilerle örtüşmüyorsa bu hata ile karşılaşırsınız. Şubenizi arayarak bilgilerinizin güncelliğini kontrol edip şifre talep formunu yeniden doldurmanız gerekmektedir.
İMOP / KULLANICI ARAYÜZÜ KULLANICI ŞİFREMİ UNUTTUM ŞİFREMİ NASIL SIFIRLAYABİLİRİM?
Üyelerimiz Kullanıcı şifrelerini http://www.imo.org.tr/sifrehatirlat.php adresinde yer alan formu doldurduktan sonra e-posta adreslerine yeni bir şifre gönderilecek ve yeni şifre ile sisteme giriş yapabileceklerdir.
NÜFUS BİLGİLERİM HATALI ve GÜNCELLEME YAPAMIYORUM NE YAPMALIYIM?
Üyelerimizin nüfus bilgileri İçişleri Bakanlığının NVİ servisinden çekilmektedir ve kişilerin müdahalesine kapalıdır. Belirli aralıklarla güncellenmektedir. Bu bilgilerde bir yanlışlık olduğunu düşünüyorsanız şubenizle iletişime geçip düzeltilmesini isteyebilirsiniz.
AİDAT BORCUM HATALI NASIL DÜZELTEBİLİRİM?
Sistemde yer alan aidat borcunuzun hatalı olduğunu düşünüyorsanız Genel Merkez Muhasebe birimini arayarak makbuzlarınızı kontrol edebilirsiniz.
MESLEKTE 40 YILIMI DOLDURDUM ÜYELİK AİDATIMDA BİR DEĞİŞİKLİK OLACAK MI?
Meslekte 40 yıl; mezuniyet tarihi esas alınarak hesap edilmektedir. Bu üyelerimizden "Oda Yönetim Kurulu`nun 25.07.2015 tarih ve 25 no`lu toplantısında alınan 1504 sayılı kararı ve 45. Dönem Genel Kurulunda kabul edilen Bütçe Uygulama Esaslarının II- Üyelik ve Üye Kayıt Ödentileri başlıklı (M) bendi" uyarınca 40. yıl dahil tahakkuk etmiş eski borçları tahsil edilir. 41. yıl dahil sonraki yıllar için bir daha aidat tahakkuk ettirilmez.
YAPI DENETİM SİSTEMİ KAYITLARIMDA BAŞKA BİRİNE AİT ŞANTİYE ŞEFİ/DENETÇİ/KONTROL ELEMANI KAYDI GÖRÜNMEKTE
YDS Başlığı altındaki veriler Merkez Yapı Denetim Komisyonu Başkanlığı verilerinden oluşmaktadır. Bakanlık verileri kayıt ederken sicil numarasını yanlış girebilmekte ve ya kişinin mesleğini hatalı girilebilmektedir. Bu sorunlardan dolayı oluşan hataları düzeltmesi için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Yapı Denetim Komisyonu Başkanlığına dilekçe ile başvurmanız gerekmektedir. İlgili birim tarafından düzeltilen hatalar sistemimiz güncellendikten sonra düzelecektir.
ODA KAYIT BELGELERİNİ SİSTEM ÜZERİNDEN ALABİLİR MİYİM?
Sol panelde bulunan "Başvurular" sekmesi altında "Oda Belgeleri Başvurusu" altından istenilen belge seçilerek uyarılar dikkate alındıktan sonra istenilen alanlar doldurulur. Sistem bu aşamadan sonra sizi ödeme ekranına yönlendirecektir. Kredi Kartı ve ya Banka kartınızla ödeme yaptıktan sonra belge talebiniz sistemimize düşecektir. Şubeniz ilgili personeli belgenin uygunluğunu kontrol ettikten sonra belge onaylanıp elektronik olarak imzalanacak ve üye ara yüzünden indirilebilir olacaktır. Belgeyi kullanacağınız iş konusunda doğru belgeyi seçmeniz açısından uyarıları dikkate almanız önemlidir. Belge tipi seçiminde zorlanıyorsanız sağlıklı bilgi için şubenizle iletişime geçiniz.
SİSTEMDEN ALDIĞIM BELGELERİN DOĞRULUĞUNU NASIL KONTROL EDEBİLİRİM?
belgekontrol.imo.org.tr internet adresinden sicil numarası, barkod numarası ve güvenlik kodu girilerek belgenin İMOP sisteminden oluşturulup imzalandığını kontrol edebilirsiniz.
NAKİL BAŞVURUSUNDA ADRES BEYANI NEDEN ZORUNLU?
Üye nakillerinde kişinin adres beyanı esas alınır. Adres beyanı yapmayan üyelerin başvurusu onaylanmaz.
STATİK PROJE MÜELLİFLİĞİ, GEOTEKNİK DEĞERLENDİRME SORUMLUSU, ŞANTİYE ŞEFLİĞİ, FENNİ MESULİYET, YIKIM SORUMLUSU FENNİ MESULİYET BELGELERİNİ NASIL ALABİLİRİM?
Sol panelde bulunan "Proje ve Proje Belgeleri" başlığı altından "Proje Belge Başvurusu" seçilerek istenilen belge seçilir. Uyarılar dikkate alındıktan sonra istenilen proje bilgileri doldurulur ve istenilen belgeler taranıp eklenir. Sistem proje kayıtlarında girdiğiniz bilgilere ait projenin kontrolünü yapar. Proje sistemimize kayıtlı ise sizi ödeme ekranına yönlendirir. Kredi Kartı ve ya Banka Kartı ile ödemenizi yaptıktan sonra talebiniz sistemimize düşer. Doğruluğu onaylanıp elektronik imza ile imzalandıktan sonra belgenizi sistemden indirebilirsiniz.
PROJE KAYDIM YOK? NE YAPMALIYIM?
Sistemde yer alan ""Proje ve Proje Belgeleri" menüsü altından "Proje Başvuruları" ve ya "Geoteknik Proje Başvuruları" altından projenize ait istenilen bilgileri girip istenilen ekleri sisteme yüklemeniz durumunda proje başvurunuz onaya düşer. Gerekli kontroller yapıldıktan sonra uygun olması durumunda onaylanır ve projeniz sisteme kaydedilir.
RUHSAT BİLGİLERİME NASIL ULAŞABİLİRİM?
""Proje ve Proje Belgeleri" menüsü altından "Ruhsat Bilgisi Sorgula" sekmesine tıkladığınızda bakanlıktan alınan ruhsat bilgileriniz listelenecektir.